طراحی فروشگاه اینترنتی با مدیریت محتوای دروپال

چگونه یک وب سایت فروشگاهی موفق بسازیم؟

 

اهداف مشخص در هر صفحه وب سایت تعیین کنید. هر کدام از صفحات وب سایت شما باید هدف و منظور مشخصی داشته باشد. به عنوان یک مثال صفحه اصلی وب سایت شما باید کاربران را متقاعد به کلیک روی دسته بندی های محصولات یا خدمات کند، یا بهتر از این باید متقاعد به کلیک بر روی محصولی خاص کند. هدف شما در این صفحه باید دسترسی سریع کاربر به اطلاعات مورد نیازش در مورد کالاها و خدمات باشد تا آنها را به اضافه کردن محصول مورد نظر به کارت خرید متقاعد کند و در نهایت به خرید وی بیانجامد. در مرحله بعدی هدف و مقصود از صفحه کارت خرید یا سبد خرید کاربر ایجاد مرحله ابتدایی خرید کالا و هدایت کاربر برای کلیک بر روی عملیات پرداخت است. این مورد را حتماً در هنگام برنامه ریزی طراحی فروشگاه اینترنتی خود بخاطر داشته باشید.

کاربر را به سایت فروشگاهی خود بازگردانید. به دنبال راه هایی باشید که کاربر را به سایت بازگردانید. به عنوان مثال بعضی از فروشگاه های اینترنتی از روش ارسال ایمیل های خبری از محصولات تازه تولید شده یا تازه اضافه شده به کاربران استفاده می کنند. پس کاربر به وب سایت فروشگاه دوباره باز می گردد. اما ایده آل تر از همه این روشها راه هایی متقاعد کردن کاربر به خرید اینترنتی اوست.


ساده ترین روش ها را برای اطلاعات تماس در نظر بگیرید. تمام سد های اضافه میان خود و کاربر را تا جایی که ممکن هست از بین ببرید و ساده ترین روش ها را برای ارتباط کاربر با خود در معماری وب سایت خود بکار ببرید و خود را در دسترس کامل وی قرار دهید. اجازه دهید کاربر براحتی نظرات خود را در مورد محصول بنویسد و اگر هر توضیح و سوالی در مورد آن محصول دارد براحتی بپرسد.


طلاعات تماس فروشگاه خود را تمیز قرار دهید و در جلوی دید کاربران قرار دهید تا هر موقع که سوالی برای آنها پیش آمد براحتی آن را بپرسند. آنها را بدنبال اطلاعات تماس با ما در وب سایت نگردانید چون نمی گردند .


عملیات پرداخت را بصورت یک پروسه تعیین کنید ، هر چه کوتاه تر بهتر. کاربر باید بداند دقیقاً در کدام مرحله قرار دارد و پس از آن به کدام مرحله خواهد رفت و مرحله آخر پرداخت او کجاست؟ سوالات خود را در عملیات پرداخت در فرم های پرداخت نپرسید خیلی کم هستند کسانی که به این سوالهای بیجا جواب دهند. سعی کنید از صفحات تمیز در این عملیات استفاده کنید. لیبل های فرم ها مشخص و تمیز باشند و کاربر براحتی فرق بین فرم حمل و نقل با فرم کارت بانکی را متوجه شود.


بخاطر داشته باشید که شما تنها نیستید! بسیاری از مردم زمانی که به دنبال نوعی از محصول می گردند، وب سایت های زیادی را می بینند و در نهایت یک وب سایت فروشگاهی را انتخاب می کنند. پس وب سایت فروشگاهی شما باید قابلیت متمایز شدن را داشته باشد.


در هنگام قیمت دادن کالاها دقت کنید. مطمئن شوید که در رقابت با دیگر فروشنده ها قیمت شما بیشتر نباشد.


در هنگام دادن قیمت حمل و نقل هم مواظب باشید. به وزن کالا و حجم آن دقت داشته باشید تا خدای ناکرده اشتباهات ورشکسته تان نکند!


سعی نکنید که فقط آمازون باشید یا دیجی کالا. بجای فروش چیزهای عجیب و غریب بر روی کالاهای مورد نیاز بازار تمرکز کنید.


 100% همیشه آپ باشید. چه وب سایت شما، چه کسانی که بر روی وب سایت فعالیت می کنند. از میزبان وب خود مطمئن باشید تا در مواقع حساس دست شما در حنا نماند!


امنیت فروشگاه را تامین کنید. فروش آنلاین حسن و مزیت های فراوانی دارد اما بیشتر مشتریان از دزدیده شده اطلاعاتشان نگرانند. هر کاری که می توانید برای نگهداری امنتر اطلاعات خریداران و مشتریان انجام دهید. در حال حاضر بیشتر وب سایتهای فروشگاهی در کشورمان ایران عملیات بانکی آنها در قسمت آخر در وب سایت بانک صورت می پذیرد و این بخش زیادی از نگرانی ها را برطرف می سازد.

طراحی یک فروشگاه اینترنتی موفق


یک سایت تمیز. تا می توانید وب سایتی داشته باشید که از تمیز باشد و درهم نباشد. شاید المان های زیادی وجود داشته باشد که تمایل داشته باشید در صفحات مختلف استفاده کنید اما بخاطر داشته باشید چه چیزی و چه المانهایی در وب سایت فروشگاهی شما به هدایت کاربر به سمت فروش کمک می کند. لیستی از المانهای وب سایت خود آماده کنید و ببینید کدام یک برای این هدف مناسبترند و کدام اطلاعات برای قرار گرفتن در هر صفحه اهمیت بیشتری دارند. برای مثال صفحه محصول وب سایت شما : در این صفحه تصویر محصول، نام محصول، توضیح محصول، موجود بودن آن یا غیر موجود بودن آن، قیمت و .. بسیار مهم هستند. بخاطر داشته باشید که بر اساس اولویت نیازهای هر صفحه المان ها و اطلاعات آن صفحه را بچینید.


کارت خرید را در معرض دید قرار دهید. طراحی کارت خرید بگونه ای باید باشد تا کاربر هر لحظه بتواند ببیند که چه محصولات و خدماتی را انتخاب کرده و قیمت هر کدام بعلاوه قیمت کل کالاهای انتخابی او چقدر است. و باید عملیات پرداخت را هم برای او آسان و سریع کند.


هدایت و ناوبری مسیر کاربر باید تمیز و روان باشد. ناوبری مسیری که کاربر در حال حاضر در آن قرار دارد بسیار اهمیت دارد و کاربر باید در هر لحظه بداند در کجای وب سایت قرار دارد و بتواند براحتی در آن گشت زنی داشته باشد. لینک های هدایت مسیر که به بریدکرامب معروف هستند راه حل خوبی است. منوهای کشویی رو به پایین که در آن کلیه مسیر ها نیز قرار دارد و ساختار وب سایت را به نمایش می گذارد نیز راه ایده آلی بنظر می رسد.


هدایت کاربر به انجام عمل در هر صفحه. هر صفحه از وب سایت باید مطابق با هدف آن صفحه کاربر را به انجام عملی هدایت کند، مثلاً صفحه توضیحات یک محصول باید کاربر را هدایت به دکمه اضافه به سبد خرید و انجام عملیات پرداخت کند و مهمتر از همه اینها باید او را به ثبت پرداخت او راهی کند. در هر صفحه تنها یک "هدایت کاربر به عمل" وجود دارد اما دکمه دوم "هدایت کاربر به عمل" مربوط به زمانی است که ممکن است کاربر متقاعد به انجام عمل اول نشود. مثلاً شما در فروشگاه اینترنتی خود نرم افزاری را بفروش می رسانید. ممکن است کاربر بخواهد دمو و پیش نمایش نرم افزار را ببیند و فعلاً تمایلی به انجام عمل خرید ندارد. خوب استفاده از دکمه انجام عمل دوم در اینجا دکمه دموی نرم افزار است که بهتر از این است که شما بکل کاربر را از دست بدهید و با نگاه داشتن آنها در وب سایت خود شانس این را خواهید داشت که پیشنهادات دیگری به او ارائه دهید.


شفافیت در عین مشاهده . در بسیاری از وب سایت ها برای کاربر بسیار مهم است که پس از کلیک بر روی یک لینک چه اتفاقی خواهد افتاد و می خواهد قبل از اینکه کلیک خود را انجام دهد از آن لینک اطلاعات کافی را داشته باشد. برای اینکار بهتر است از روش های OnHover استفاده شود و توضیحات آن لینک را بصورت یک پاپ آپ اور و یا یک رول اور به او نمایش داد.


ثبات هویت بصری. رنگها،طرح بندی، استانداردها در استایل صفحات و تصاویر وب سایت شما نباید کاربران و مشتریان فروشگاه اینترنتی شما را گیج کنند. اگر شما از یک رنگبندی مشخص در مورد دکمه های وب سایت خود استفاده می کنید آنرا در همه جای وب سایت خود حفظ کنید در غیر اینصورت طراحی و عدم ثبات هویت بصری وب سایت شما عدم اطمینان را در مشتری شما به ارمغان می آورد و در نتیجه افت فروشگاه شما!


عملیات پرداخت آسان. پروسه عملیات پرداخت باید خیلی آسان باشد. فیلدها باید براحتی تمیز داده شوند. لیبل های تمامی فیلدها باید مشخص و مرتب باشد. تا رقبت کاربری را در پی داشته باشد. ویژگی های یک وب سایت تجارت الکترونیک موفق


جوایز ویژه فروشگاه اینترنتی. روش بسیار خوبی است تا کاربران بیشتری را مورد خطاب قرار دهید و آنها نیز به جوایز علاقه دارند. همه ما به هر چیزی که بصورت کادو باشد علاقه داریم!

جستجو و جستجوی خودکار در هنگام نوشتن عبارات. مردم و کاربران به جستجوی خودکار عبارات در هنگام وارد کردن نام کالاها علاقه دارند. زمانیکه مکانیزم جستجو وب سایت نتایج مرتبط به کاربر ارائه می دهد، به فروش بیشتر آن محصول و یا آن دسته از محصول کمک خواهد کرد. چگونه ؟ با هدایت ترافیک آن دسته از کاربرانی که جستجو کرده اند.


مرتب سازی، فیلترینگ و دیدن همه آیتم ها. به مشتریان خود اجازه دهید تا هر طور که می خواهند محصولات شما را ببینند. شاید بخواهند آنها را بر اساس قیمت ها مرتب سازی کنند! و شاید هم بر اساس حروف الفبا. خیلی از کاربران هم دوست دارن در یک نمایش کل محصولات را ببینند پس دکمه "دیدن همه" برای او بسیار مفید است.


دیدن سریع. خیلی از کاربران دوست ندارند زمانی را برای بارگذاری صفحه بعدی محصول منتظر بمانند. پس بهتر است در صفحه دسته بندی محصولات روی هر آیتم محصول یک دید سریع از آن محصول به او بدهیم تا پس از متقاعد شدن و انتخاب محصول خاص با کلیک بر روی آن برای بارگذاری آن صفحه منتظر بمانند.


محصولات مرتبط. زمانی که کاربر و مشتری از یک محصول خاص بازدید می کند، ترغیب به دیدن محصولات مرتبط دیگری که به آنها تمایل دارد می شود پس چرا ما به او محصولات دیگری که مرتبط با آن محصول خاص هست را نشان ندهیم؟ این ویژگی بسیار در مدت زمانی که کاربر در وب سایت شما می ماند تاثیر گذار است و در نتیجه پرداختی که انجام می دهد نیز به مرور بیشتر خواهد بود.


ویژگی اشتراک گذاری. به مشتری خود امکان اشتراک گذاری محصولات و خدمات خود را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی و از طریق ایمیل بدهید و شانس دیده شدن محصولات خود را افزایش دهید. فقط بخاطر داشته باشید که این دکمه ها باید در جاهای مناسبی قرار بگیرند و برای استفاده نیز آسان باشند.


حراج کالاها. بعضی از محصولات از نظر رنگ و سایز و دیگر مسائل مرتبط با هر صنف در بعضی مواقع بفروش نمی رسند. می توانید این دسته از محصولات خود را بصورت ارزانتر در یک بخش مناسب از وب سایت فروشگاهی خود قرار دهید تا کسانی که می خواهند آنها را ببینند و خریداری کنند.


جزییات محصولات. جزییات خوب و کامل در مورد محصول می تواند تفاوت بزرگی در فروش محصول شما با فروش فیزیکی آن محصول ایجاد کند. اگر یک مشتری جزییات دقیقی در مورد محصول مدنظر خودش نبیند، در مورد خرید آن محصول مردد می شود. توضیحات دقیق، مختصر و مفید بسیار حائز اهمیت است.


کارت خرید داینامیک. زمانی که کاربر یک محصول را به سبد خرید خود اضافه می کند، کارت خرید خود را باید در تمام صفحات ببیند تا بداند که چه محصولاتی را به کارت خرید خود اضافه کرده است و قیمت هر کدام و قیمت کل آنها چقدر است. پس یک قسمت از وب سایت فروشگاهی خود را در نظر بگیرید تا سبد خرید کالا برای مشتری همیشه به نمایش در بیاید. در تجربه کاربری این نکته بسیار ظریف و مهم است.


ذخیره برای بعد. بسیاری از کاربران تعدادی از آیتم ها را بدون کامل کردن عملیات خرید و پرداخت در سبد خرید خود ذخیره می کنند. بجای اینکه برای آنها زمانی مشخص کنیم تا سریع انتخاب خود را انجام دهند یا اینکه کارت خرید آنها را پاک کنیم، بهتر است به آنها اجازه دهیم تا آنرا برای بعد ذخیره کنند و هر زمان که خواستند دوباره بازگردند و خرید خود را انجام دهند.


حساب کتاب هزینه های پستی. با کاربر اجازه دهید قبل از اینکه به پروسه پرداخت وارد شود در کارت خرید خود هزینه های پستی ارسال کالای خود را ببیند. بجای اینکه او وارد عملیات پرداخت شود و بعد از دیدن هزینه ها از عمل خرید صرف نظر کند این راه بهتری بنظر می رسد.


انواع حمل و نقل کالا. از یک روش مشخص در حمل و نقل کالا استفاده نکنید. کاربرهای متفاوت راههای حمل و نقل متفاوت را می پسندند. خیلی می خواهند در اسرع وقت بدستشان برسد و خیلی های دیگر دنبال راه های پرداخت هزینه های کمتر و ارسال کندتر می باشند. برای همه کاربران خود روش حمل و نقل تعریف کنید تا آنها را از دست ندهید.


تاییده پرداخت. کلیک بر روی دکمه "ثبت پرداخت" برای بسیاری از مشتریان لحظه پر استرسی است. با نشان دادن صفحه تاییده پرداخت مشتریان را آرام کنید و بهتر است یک تاییده بصورت ایمیل هم برای آنها ارسال کنید و مراحل بعدی را در این ایمیل برای آنها شرح دهید.


پیگیری سفارش. زمانی که یک سفارش در مرحله حمل و نقل است، به کاربران وب سایت اطلاعات پیگیری سفارش خود را در زمان حمل و نقل ارائه دهید.

ویژگی های قسمت مدیریت یک وب سایت فروشگاهی موفق


پنل مدیریت. پنل مدیریت وب سایت فروشگاهی شما جاییست که شما کلیه اطلاعات مربوط به عملکرد فروشگاه خود را باید ببینید. پنل مدیریت وب سایت شما باید قابل تنظیم باشد. اطلاعات عملکردی فروشگاه را ارائه دهد. اطلاعات درخواست های مشتریان را به شما نشان دهد و ...


مدیریت ادمین. شما ممکن است تیمی برای مدیریت وب سایت خود داشته باشید و نیاز خواهید داشت که برای هر کدام از اعضای تیم کنترل مشخصی از بخش ادمین وب سایت خود ارائه دهید و سطوح دسترسی که تعیین می کند از قابلیت های مهم سیستم ادمین فروشگاه شماست.


کنترل داده های متا. توانایی کنترل داده های تگ های متا برای گرفتن رنکینگ و رتبه بندی مناسب با توجه به کلمات کلیدی در موتورهای جستجوگر بسیار مهم است. باید بتوانید تگ های تایتل را در هر صفحه تغییر دهید و روشی راحت برای تعریف و دسترسی به ساخت تگ های تایتل داشته باشید. مثلاً شما حتماً نمی خواهید که در هر صفحه از محصولات بصورت دستی تایتل ها را وارد کنید شاید شما بیش از هزاران محصول داشته باشید. اگر یک روش درست در پنل ادمین وب سایت شما وجود داشته باشد براحتی می توانید تمام صفحات را با تگ های متا بهینه سازی کنید.


نقشه سایت. یک فایل Sitemap.xml به موتورهای جستجوگر صفحات وب سایت شما را معرفی می کند و اطمینان می دهد که آنها کراول خواهند شد.


اضافه و تغییر کد آمارگیر وب سایت. اضافه کردن کد بهینه سازی گوگل و کد آمارگیر گوگل آنالایتیک باید در پنل مدیریت وب سایت فروشگاهی شما آسان باشد تا هر موقع که خواستید آنرا اضافه کنید و یا اینکه تغییر دهید.


مدیریت دسته بندی های محصولات فروشگاه. هر کدام از دسته بندیهای محصولات، زیر شاخه ها و هر محصول باید براحتی قابل تغییر باشد و باید قابلیت بروز رسانی رنگ ها، سایز، توضیحات و غیره را داشته باشد.


مدیریت سفارش ها. بخش بسیار مهم مدیریت سفارش ها در وب سایت اهمیت زیادی دارد. سفارش کاربر، سفارش حمل و نقل و دریافت اطلاعات خریدار از موارد مهم یک فروشگاه اینترنتی است.

 

امکانات کلی، طراحی فروشگاه اینترنتی

  •     عدم محدودیت زمانی استفاده از سیستم
  •     امکان ایجاد دسته بندی کالا به صورت نامحدود
  •     امکان ایجاد کالا به صورت نامحدود
  •     امکان مشاهده نمودار فروش وگزارش گیری در بازه دلخواه
  •     امکان اضافه کردن ماژول
  •     قابلیت فروش فایل و کالای مجازی
  •     قابلیت کش و فشرده سازی برای بالا بردن سرعت Load وب سایت
  •     استفاده از تکنولوژی AJAX
  •     SEO Friendly (داشتن برترین نتایج جست و جو در گوگل)
  •     امکان پشتیبان گیری کامل از اطلاعات
  •     امکان ایجاد فاکتور و چاپ آن
  •     امکان محاسبه وزن کالا
  •     امکان فروش از طریق دانلود
  •     امکان جستجو کالا
  •     قابلیت انبارداری
  •     ایجاد کوپن
  •     دارای خبرنامه
  •     ماژول فیلتر ساده دسته بندی محصولات
  •     امکان ایجاد صفحه اضافی همراه با ادیتور HTML
  •     امکان ارسال کالا به صورت رایگان
  •     امکان ارسال کالا بر حسب وزن
  •     امکان پرداخت هنگام تحویل کالا
  •     امکان پرداخت نقدی
  •     امکان ارسال با هزینه ثابت
  •     ماژول مدیریت تبلیغات
  •     ماژول HTML برای انتشار محتوای دلخواه در فروشگاه
  •     سیستم امنیتی جلوگیری از ورود ربات های هکر
  •     امکان تقویم شمسی باز شونده داینامیکی
  •     درگاه های واسط بانکی ( زرین پال ، پارس پال و …)
  •     امکان پرداخت توسط درگاه بانک ملت
  •     امکان پرداخت توسط درگاه بانک پاسارگاد
  •     امکان پرداخت توسط درگاه بانک سامان
  •     امکان پرداخت توسط درگاه بانک پارسیان
  •     امکان پرداخت توسط درگاه بانک سرمایه
  •     سیستم ثبت فیش بانکی
  •     ماژول لیست قیمت محصولات صفحه بندی با قابلیت دسته بندی با قیمت
  •     ماژول ورودی و خروجی اکسل کالا با قابلیت بروز رسانی لحظه ای
  •     ماژول منوی کنار چند مرحله ای (تا سه مرحله باز شونده)
  •     ماژول اخبار نیمه حرفه ای
  •     ماژول اخبار داینامیکی
  •     پاپ آپ خبری با اطلاع رسانی در صفحه دلخواه فروشگاه
  •     قالب تجاری از پیش تعیین شده با کیفیت متفاوت با توجه به نوع پکیج
  •     معرفی جدیترین کالاهای تجاری هر برند
  •     مدیریت آجاکسی تصاویر محصولات
  •     فراخوانی سریع خصوصیات محصول (جدول اطلاعات محصول)
  •     ماژول جستجوی کالای تمام آجاکس فوق حرفه ای
  •     مدیریت آجاکسی و ویرایش قیمت و اطلاعات محصول به صورت لحظه ای
  •     ماژول تسویه حساب فوق حرفه ای آجاکسی (کوتاه کننده مراحل خرید)
  •     ماژول اتصال به وب سرویس شرکت های پسنی
  •     فروش ویژه محصول با شمارنده(تایمر) به همراه پاپ آپ
  •     امکان افزودن تب جدید به صفحه محصولات جهت گسترش تب های زیر محصول
  •     سامانه پیام کوتاه سفارشات مشتری و ارسال پیغام وضعیت های سفارشات
  •     امکان ایجاد گزینه های وابسته در محصول به صورت شرطی
  •     فیلتر حرفه ای اجاکسی محصولات
  •     ماژول اخبار حرفه ای
  •     ماژول فروش سریال کد به صورت اتوماتیک
  •     سیستم سوپر کش حرفه ای برای سایت های پر بازدید
  •     امکان انتخاب قالب دلخواهقبل از تکمیل سفارش

 

 

 

 

رستوران جهان

 

مشاهده سایت     مشاهده جزییات سایت

مهرآسا سرام

 

مشاهده سایت     مشاهده جزییات سایت

 

آژانس مسافرتی ژیوار

 

مشاهده سایت     مشاهده جزییات سایت

 

فروشگاه کتاب

 

مشاهده سایت     مشاهده جزییات سایت

 

برای ملحق شدن به جمع مشتریان ما ، کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم

 

 

مرکز دروپال ايران

راه های ارتباط با ما

آدرس : دفتر شهریار : شهرک وائین ، بعثت 5 نبش سپیدار 10 پلاک 26

تلفن : 09370977406 - 09384363798

ایمیل : drupalcenter.ir@gmail.com

ارتباط با مدیر سایت از طریق تلگرام

logo-samandehi

مرکز دروپال ایران بزرگترین وب سایت  آموزش دروپال در کشور ، در مهر ماه سال 1388 به طور رسمی فعالیت خود را در زمینه وب و دنیای دیجیتال آغاز کرده است. مجموعه مرکز دروپال ایران شامل « آموزش های تصویری » ، « معرفی جدیدترین ماژول ها » ، « ترجمه مقالات دروپالی روز دنیا » ، « طراحی قالب دروپال» و « خبرهای دنیای دروپال» می باشد.این مجموعه به همراه گروه فنی خود و به  پشتوانه کاربران فعال و متعهد ، با  در نظر داشتن چشم اندازی برای آینده نزدیک ، قصد دارد تا به معرفی و آموزش  هرچه بیشتر و بهتر هسته قدرتمند و دوست داشتنی دروپال ،  به روش های مختلف در زمینه های گوناگون بپردازد تا در کنار کاربران خود به موفقیت های هرروز خود بیفزاید. در همین راستا قصد داریم تا بصورت تخصصی و حرفه ای مباحث مختلف دروپال را با کوچک ترین جزئیات و تکنیک ها به دروپال کاران و کسانی که قصد دارند طراحی وب سایت ،پورتال و سیستم های هوشمند را آغاز کنند ، آموزش دهیم.گستردگی مطالب ، تنوع در آموزش ها ، نگاه تخصصی و همگام بودن با کاربران در آموزش عوامل متمایز کردن مرکز دروپال ایران با سایر آموزش دهندگان می باشد.
دروپال برای انجام طراحی های شگفت انگیز !  Drupal Builds something amazing